Disati znači živjeti

Disanje

Disanje je pokretač života. Bez hrane možemo živjeti tjednima, bez pića nekoliko dana, no bez zraka svega nekoliko minuta. Kada udišete, zrak ne ulazi samo u pluća, već putem krvi hrani tkivo cijeloga tijela. Ako u vašim arterijama teče krv s nedovoljno kisika, život svake stanice se skraćuje. Stoga je dobra opskrbljenost tijela kisikom ključna za održavanje vitalnosti i zdravlja.

Dovođenje kisika u tijelo je samo jedan vid dišne funkcije koja obuhvaća i odbacivanje ugljičnog-dioksida, odnosno nakupljenog taloga iz pluća. Izdišući, izbacuje se taložni zrak, ali u plućima uvijek ostaje određena količina ustajalog zraka koji se miješa sa svježim, što u konačnici postaje zrak kojim opskrbljujemo tijelo. Izdisanje je izuzetno važno kako bi se ustajali zrak iz pluća sveo na minimum i tako omogućio ulaz većoj količini svježeg zraka. Plinovite izmjene u plućima, apsorpcija kisika i izbacivanje ugljičnog-dioksida, najbolje su kad se diše na nos, a disanje je duboko i polagano.

Dobro disanje započinje potpunim i polaganim izdisanjem jer je potpuno izdisanje uvjet za ispravno, duboko udisanje. Dišite nečujno, jer tako disanje automatski postaje polagano. Nakon nekoliko dugih, polaganih izdaha, spontano ćete početi disati dublje i potpunije. Potpuno disanje cijelim plućima (poznato pod nazivom potpuno jogijsko disanje) obuhvaća tri vrste disanja:

1.) trbušno disanje ili disanje ošitom:

Nakon što temeljito ispraznite pluća polaganim izdahom, uskoro ćete opaziti da disanje započinje samo od sebe u području trbuha. Dok zrak ulazi u pluća, trbuh se lagano podiže kao odgovor na spuštanje ošita prema dolje i pritiska na trbušne organe. Trbuh treba biti opušten tijekom udisanja. Pluća se pune u svom donjem dijelu, odozdo prema gore. Pri izdahu, ošit se vraća gore, a trbuh se povlači ili spušta. Trbušno disanje uz pomoć ošita, osim što relaksira, utječe na poboljšanje opće cirkulacije tijela. Na ovaj način najčešće dišu muškarci.

2.) prsno ili lateralno disanje:

Udišući, rebra i prsni koš se podižu i šire, a izdišući vraćaju u početni položaj. Zrak struji u srednjem dijelu pluća, te unatoč otporu pri ulasku, u pluća ipak ulazi velika količina zraka. Ovakvo disanje se naziva i atletičko disanje te je najpogodnije za izvođenje pilates vježbi.

3.) klavikularno disanje ili disanje gornjim dijelom pluća:

Pri udahu podižu se samo ključne kosti i gornji dio prsnog koša, a zrakom se ispunjava samo gornji dio pluća. Ovakvo disanje je vrlo površno i ubrzano; tako obično dišemo u izrazito stresnim situacijama. No ako postane uobičajeno, produbljuje uznemirenost i napetost te uzrokuje pad imuniteta. Nažalost, mnogo žena diše upravo na ovaj najnezdraviji način.

Zdravo i prirodno disanje sadrži sve tri vrste disanja u jednom dahu. Ono je duboko, polagano, tiho i lako. Može se usporediti sa valom koji se pri udahu podiže odozdo prema gore i spušta istim redoslijedom natrag. Takvo disanje usklađuje i smiruje tijelo i um. Potpuno disanje može se prakticirati u svakom trenutku: na ulici, na poslu, u tramvaju, u krevetu, gdje god i kad god se sjetite, što češće to bolje.

Ono je najprirodnije jer tako dišu male bebe. Odrastanjem i proživljavanjem brojnih neugodnih emocija poput straha, ljutnje, strepnje itd. prestajemo disati potpuno te postepeno postajemo napeti i zgrčeni. Unatoč tome, svjesnom i redovitom vježbom prirodno i potpuno disanje može ponovno postati navika.

 

Disati znači živjeti, ali disati polagano i potpuno znači živjeti dugo i uživati u dobrom zdravlju!

Pretraživanje vježbi

Pretraživanje svih vježbi

Vježba dana

Yoga: Podizanje i opuštanje ramena

Podizanje i opuštanje ramena - slika 1
Podizanje i opuštanje ramena - slika 2

Dobrobiti vježbe

opuštanje vrata i ramena; izbacivanje umora i napetosti iz tijela

Slike i video

Slike: 2 Slike: 2    Video: 0 Video: 0

Upisi u sezoni 2017/2018

Upisi u sezoni 2017/2018

PilatesYoga

Osvježite tijelo i duh u blizini Vašeg doma...

Vijesti

31.10.2017.

S NAMA MOŽETE VJEŽBATI I DO 5 PUTA TJEDNO ZA MJESEČNU ČLANARINU OD 250kn!

S NAMA MOŽETE VJEŽBATI I DO 5 PUTA TJEDNO ZA MJESEČNU ČLANARINU OD 250kn!
31.10.2017.

SA TRENINZIMA SMO VEĆ KRENULI ALI JOŠ UVIJEK PRIMAMO NOVE ČLANOVE, ISPUNITE PRIJAVNICU I OSIGURAJTE SI MJESTO U GRUPI! - ZA MJESEČNU ČLANARINU OD 250KN VJEŽBAJTE I DO 5 PUTA TJEDNO KOMBINIRAJUĆI SVE NAŠE LOKACIJE U GRADU!

SA TRENINZIMA SMO VEĆ KRENULI ALI JOŠ UVIJEK PRIMAMO NOVE ČLANOVE, ISPUNITE PRIJAVNICU I OSIGURAJTE SI MJESTO U GRUPI! - ZA MJESEČNU ČLANARINU OD 250KN VJEŽBAJTE I DO 5 PUTA TJEDNO KOMBINIRAJUĆI SVE NAŠE LOKACIJE U GRADU!
17.10.2017.
Provjerite da li Vam odgovara neka od naših lokacija!